WooCommerce kokemuksia

WooCommerce on lisäosa, jonka avulla voi lisätä helposti verkkokaupan WordPress-julkaisujärjestelmällä tehtyä nettisivustoa varten.

Kokemusteni perusteella WooCommercen isoin plussa liittyykin juuri tuohon yhdistelmään WordPressin kanssa. WooCommerce nimittäin soveltuu hyvin siihen, että samalla sivustolla on esimerkiksi paljon tietosisältöä jostakin tuotteesta ja sitten kyseisen kategorian tuotteita myynnissä.

Toisena WooCommercen plussana voi pitää sitä, että se on sinänsä ilmainen ja tuon myötä siihen voi esimerkiksi lähtökohtaisesti tutustua varsin huoletta.

Mikäli ei ole ennestään verkkotunnusta verkkokaupalle eikä verkkohotellia, niin tulee noista kuitenkin käytännössä pakollisia kustannuksia, jos päättää perustaa WooCommerce-verkkokaupan.

Lisäksi esimerkiksi WooCommerceen liitettävä maksupalvelu voi hyvinkin kuukausimaksullinen. WooCommerce itsessään saattaa myös kaivata parikseen lisäosia, sillä WooCommerce ei lopulta ole niin sanotusti pelkiltään erityisen edistynyt ominaisuuksiltaan.

Niin sanotusti pelkkä WooCommercekin voi kuitenkin olla ihan kelvollinen valinta varsinkin verrattain yksinkertaisen verkkokaupan pyörittämiseen. Erityisesti tuosta näkökulmasta kivaa on esimerkiksi se, että tuotteita sekä tuotekategorioita on helppo lisätä ja muokata ja tilauksista on saatavilla tiedot selkeässä muodossa.

WooCommercea varten on saatavilla myös ilmainen mobiilisovellus, josta voi tarkistaa helposti esimerkiksi uusimmat myynnit.

Saatavilla olevan datan suhteen WooCommerce ei kokemusteni perusteella ole pelkiltään erityisen edistynyt. Tarjolla on toki tietoa esimerkiksi tietyn asiakkaan ostoksista, mutta kovin syvällistä data-analyysia ei suorilta pysty kokemusteni perusteella tekemään WooCommercen kanssa.

WooCommerce-verkkokaupat ovat kokemusteni perusteella hyviä hakukoneoptimoinnin näkökulmasta. Mahdollisena ongelma voi kuitenkin olla se, että joskus voi joutua tekemään hieman turhilta tuntuvia ratkaisuja sen suhteen, painottaako tietyllä sivulla hakukoneoptimointia vai konversio-optimointia. Hakukoneoptimointia voi tehdä helposti sekä tuotekategoria-sivuja että yksittäisiä tuotteita varten.

Kokonaisuutena arvioiden suosittelen WooCommercea kokemusteni perusteella erityisesti heille, joilla on jo nykyisellään WordPress-sivusto, jonka yhteyteen he haluavat lisätä verkkokaupan sekä heille, jotka haluavat perustaa verkkokaupan erityisen edullisesti sekä nopeasti. WooCommercea voi käyttää myös dropshippingia varten.

WooCommerce-verkkokaupat voivat näyttää tyylikkäiltä, mutta niistä voi myös jäädä helposti hieman lattea vaikutelma. Jos haluaa helposti erityisen tyylikkään verkkokaupan, eivätkö sen vastapainona mahdollisesti kohdattavat puutteet häiritse ainakaan isommin, niin voi varsinkin Squarespace olla hyvä vaihtoehto WooCommercelle.

Mikäli kaipaat apua esimerkiksi WooCommerce-verkkokaupan hakukoneoptimoinnin kanssa, niin kerromme mielellämme arvion siitä, pystyisikö Data.fi mahdollisesti auttamaan ja mihin hintaan. Voit ottaa meihin yhteyttä esimerkiksi yhteydenottolomakkeella.